bite me.

natten kan beskrivas med ett ord: d-d-dans. 

eftersom jag slutade tre, sara var ledig, jag var ledig dagen efter och sara började inte förrens sju var det givet med utgång. så, efter en storstädning av nedervåningen (vanessa har flyttat ut och lämnade efter sig ett kaos) med elena (våran hyresvärd) och köttfärssås och spaghetti, begav vi oss in mot city. vi började kvällen på en pub som låg på en tvärgata til oxford street. dock stack denna puben ut från den traditionella engelska puben. denna hade skräck-tema. det var som att komma hem till dracula. jag insåg att toaletterna även var läskiga när sara kom uppspringandes och flämtade om kvinnor som skrek och tunga fotsteg som hade förgyllt hennes kissande. efter två snakebites begav vi oss till soho street och punk där klubben bite tog plats. vi kom in för tre pund tack vara våra flyers och för ynka ett pund fick vi hängt av oss. ölen var billig, lokalen var riktigt sjysst inredd, musiken var grym och folket var många. vi dansade, dansade och dansade lite till. ja, vi dansade kläderna av oss ordagrant. sara fick komplimanger för sina glasögon, jag fick en gratis drink, vi fick en fantastisk utekväll. dock, och då menar jag DOCK, skedde en mindre fantastisk händelse när vi skulle gå. ja, sara-banjo-lohman insåg att hon hade slängt våra garderobslappar i toalettpapperskorgen!? men, för att göra en lång historia kort lyckades jag med: "this will sound like the worst excuse ever, but my friend here threw our tickets to the wardrobe, by accident in the trashban at the toilets... and it's the truth"  och vi slapp gå hem utan jackor, pjuh. bussen hem gick snabbt, men väl hemma möttes vi av mörker. 

ja, vi hade ingen el i huset. givetvis trodde vi att de hade stängt av elen och gasen som de hade varnat om tidigare i veckan. ett panikfyllt-sms skickades därav iväg till elena (sådär snällt på morgonkvisten). när vi vaknade hade hon svarat och fallet var inte att de hade stängt av just våran el, utan att det hade uppstått ett problem på någon skola i närheten som hade orsakat strömavbrottet. tur i oturen.



the return of the elecricity firades med en ordentlig frukost följt av en promenad i området. vi har ju faktiskt bott här i fyra veckor utan att utforska något. efter det lagade vi lax-middag och bakade kladdkaksmuffins i söta formar. sen åkte sara till jobbet och jag satte mig här vid datorn. och här har jag suttit sen dess, fört trevliga konversationer med välkända ansikten och nya, redigerat bilder och fått ryggont. imorgon jobbar jag 11-3, sen blir det nog utgång. notting hill art club skall upptäckas. nu kommer sara snart hem. jag tänkte hinna se ett avsnitt SATC innan dess.

/ t.    

Kommentarer
Postat av: saris underbaris

haha, sara banjo lohman, Klooooock!

2009-04-08 @ 01:25:56
Postat av: Sandra

Har ni varit på den puben, red lion eller vad fan den heter? Vid bayswater ungefär. SJukt jävla trevligt där! Jag funderar på att komma och hälsa på er vid kristihimmel...dagen. 3-4 nätter. Vad sägs om det?

2009-04-08 @ 14:41:10
URL: http://unoconcet,blogg,se
Postat av: Therése

jag vet inte vad den hette, men tror faktiskt inte det var den, för denna låg inte nära bayswater.. men, kanske! :)

ja-ja-ja, komsi-komsi! när är det då, vilket datum?

2009-04-08 @ 15:41:45
Postat av: Sandra

Hehe, det var bara en allmän fråga :) Men den är sjukt mysig, besök den! I slutet på maj, runt 21 tror.

2009-04-09 @ 19:54:43
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0