pipig röst och pints.

08.00 ringde klockan imorse. jag vaknade och flyttade fram den med tio minuter men möttes av sara som sa: "sätt den på tio istället!" jag förstod inte vad hon syftade på men kunde inte ge mycket till svar tillbaka då jag insåg att min röst var försvunnen. det kändes som om den hade fastnat nere i bröstkorgen, alla ord blev mest väsningar. förvirrad av saras kommentar och min försvunna stämma flög jag upp ur sängen och gjorde mig iordning. klockan åtta är annars inte en tid jag stiger upp. jag är den personen som föredrar att snooza i en timme. jag var därav klar väldigt tidigt imorse, men lite lugn på morgonen har aldrig skadat. och för den som undrar, så hade saras uttalande ingen bakgrund, utan var mest prat-i-sömnen.

hur som helst, rösten kom sakta med säkert tillbaka påväg till jobbet. idag var det min första dag på "goat tavern". ja, jag jobbar numera på "getens pub", hur coolt är inte det? to cool for school. stället var litet, rätt taskigt inrett och oorganiserat. fast, nu efter en dag så känner jag ändå att jag gjorde rätt i att byta. jag jobbar numera bakom baren, vilket är spännande men svårt (engelsmän är svåra att förstå, och listan på drycker är lång) men, jag gillar det. idag var några "regulars" inne. dem var riktigt trevliga och jobbade alla inom security. ja, jag fick till och med se bilder när de var bodyguards för big celebreties såsom kate winslet, sean connery och leonardo dicaprio. dem lovade att jag aldrig skull hamna i trubbel så länge de var där och sen fick jag dricks av dem, i thailändska mynt. ja, dem skulle till thailand i sisådär tre veckor, och hade lite coins över. tack, jag kommer ha jättestor användning för dem, verkligen! men, det var trevligt med pratglada gäster. imorgon jobbar jag från elva till halv tolv, med en två timmars rast från fyra till sex. yay, money!

och snart är det torsdag och då kommer hänke och patrick. wi! jag ska möta upp dem på liverpool street vid nio på kvällen. lyckades fixa så jag slutar nio och att jag sedan är ledig fredag till söndag - FÄST! saris fyller ju år på fredag med, så det kommer bli sinnes sjukt mycket kalasande.

nu ska jag nog sova. jag känner mig utbränd. efter en dag.

/ t.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0