jag har fyllt vuxen i staden jag lämnar om två veckor.



för första gången på elva veckor är jag själv, själv i lägenheten, själv utan min saris. det känns tomt, sjukligt tomt. och jag gillar inte tomheten, inte alls. jag hoppas dock att min älskade kombo kommer få fem fantastiska dagar hemma i göteborg med sina nära och kära. för, det är hon värd.

igår, i söndags, den 17 maj, fylde jag 20 år. detta firades i lördags, på min lediga dag. kvällen började med att jag åkte till puben för att hämta upp min nyinköpta klänning som jag glömt där. besöket blev dock inte lika kortvarigt som jag hade planerat då mina favoriter john och clive satt i baren och insisterade i att bjuda födelsedagsbarnet på några öl. en och en halvtimma senare kom jag däifrån och åkte hem till tjejerna i shorditch. där var även nathalie, daniel, andreas, johan, john och nina, alla vänner till dem. där drack vi, blev lite runda om fötterna och begav oss vid halv tolv mot camden. planen var att vi skulle dansa rumpan av oss på KOKO. pågrund av bussar som inte plockade upp oss, tunnelbana-förseningar och annat kom vi dock dit så sent att kön som skulle ta ca två timmar enligt vakten, inte kändes ett dugg värd att stå i. vi gick därför istället till underworld, nu även i sällskap av sara som jobbat hela dagen. underworld må inte vara lika stort och flashigt som KOKO, men grym musik har dem och efter lite tequila och snakebites dansade vi oss svettiga på scenen. kvällen avslutades med galet mycket fyllekäk och en lång bussresa hem, som dock gick fort då jag sov hela vägen.

och för att tillägga, jag blev 20 år i camden towns tubstation. OCH vad inträffar, jo, ett stort gäng människor sjunger "happy birthday" så det ekar i stationshuset. nog för att det inte var direkt menat till mig, men jag gillade det.

igår vaknade jag med ett tungt huvud. en ibumetin senare och jag var påväg till camden för att möta upp ina, melanie, daniel, johan och andreas. vi åt på kina restaurang, drack öl på hawley arms och myste sedan hemma hos tjejerna. vid elva begav jag mig hemmåt, där jag möttes av saras rumpa och ett stökigt rum. jag hjälpte sara att packa, sen sov vi i två timmar innan det var dags att gå upp och följa sara till busshållplatsen. klockan tio ringde klockan då jag bestämt med folket att besöka harrods. det var bara att upp och hoppa och bege sig. harrods var stort och glamoröst. jag valde dock att lägga mig på en lägre prisklass och införskaffade ett par bruna sandaler från hm. jag älskar dem. nästan lika mycket som jeansskjortan jag köpte på topshop i lördags.
 
ikväll har jag pratat med lisa i telefon i en timma. det var åtta veckor sen jag hörde hennes röst senast, och jag kan säga att det var så efterlängtat att jag bölade dem första minutrarna. jag saknar verkligen henne, min bästa vän. och amanda, som jag just nu pratar med på msn, och har gjort de senaste timmarna. jag längtar så tills jag får krama om mina bästa vänner. då kommer jag inte släppa taget om er igen.

nu, musik och kvällsmat.

/ t.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis så jätte mycket i efterskott Therse! Vad trevligt att du hade en bra födelesedag :)

2009-05-19 @ 10:13:47
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0